Σύνδεση
Πρόσφατα Θέματα
Παρόντες χρήστες
38 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 38 επισκέπτες :: 2 μηχανές αναζήτησηςΚανένας
Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 151, στις Τρι 19 Νοε 2019, 12:57
Δάσκαλε που δίδασκες...
Radical30 World :: Περιεχόμενα :: κλικ > Το Blog/Forum Radical World - Περιεχόμενα :: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΠΑIΔΕΙΑ :: Παιδεία
Σελίδα 1 από 1
Δάσκαλε που δίδασκες...
Δάσκαλε που δίδασκες
του Γιώργου Λακόπουλου
Την προσεχή εβδομάδα πάει στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Από όποια πλευρά και να δει το σχέδιο της Άννας Διαμαντοπούλου κανείς, δεν μπορεί να μην σημειώσει δυο στοιχεία που το συνοδεύουν.
Πρώτο: είναι μια σαφής απόπειρα πραγματικής αλλαγής στο ελληνικό πανεπιστήμιο –ύστερα από πολλά χρόνια.
Δεύτερο: έχει μαζί του μεγάλες πλειοψηφίες στην κοινωνία και στον ευρύτερο εκπαιδευτικό χώρο, όπως προκύπτει από έρευνες και κείμενα με υπογραφές που δημοσιοποιήθηκαν.
Δεν έχει όμως την πλειοψηφία των εν ενεργεία πρυτάνεων- τυπικών εκπροσώπων του σημερινού Πανεπιστημίου. Οι οποίοι ακολουθούν μέχρι τώρα στάση που έχει στην ούγια το δόγμα της ακινησίας. Τώρα κάνουν ένα βήμα παραπέρα. Κλείνουν το μάτι στην αναταραχή. Ιδού ένα απόσπασμα από την ανακοίνωση που εξέδωσε η πρυτανεία του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
«Η κυρία Διαμαντοπούλου οφείλει να κινηθεί με βάση τις προτάσεις που έχουμε υποβάλει, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτόν τόσο την κοινωνική γαλήνη στα ιδρύματα, όσο και την ομαλή ακαδημαϊκή τους λειτουργία…»
Δηλαδή; Αν η Διαμαντοπούλου δεν αποδεχθεί τις αξιώσεις των πρυτάνεων θα πάρουν φωτιά τα πανεπιστήμια; Πώς το προεξοφλούν αυτό; Οι πρυτάνεις είναι η μόνη ομάδα της πανεπιστημιακής κοινότητας; Και τι είδους διατύπωση είναι αυτή που μοιάζει περισσότερο με απειλή παρά με επιχείρημα; Δηλαδή το μόνο που διασφαλίζει ηρεμία στα πανεπιστήμια είναι να πάρει πίσω το νομοσχέδιο η υπουργός Παιδείας και να το επανακαταθέσει με βάση τις πρυτανικές οδηγίες; Τότε γιατί να μην νομοθετούν απ’ ευθείας οι πρυτάνεις;
Και εν πάση περιπτώσει πόσο απέχουν τα υπονοούμενα που υπάρχουν σε αυτή τη διατύπωση, από τους λόγους της κακοδαιμονίας των ΑΕΙ; Και κυρίως δεν είναι μια διατύπωση η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα ακολουθούν στην ίδια ανακοίνωση; Η οποία αναφέρει:
«Η κρίσιμη ιστορική στιγμή δεν επιδέχεται πολώσεις και οξύνσεις, αλλά επιβάλλει συνεργίες, συνεννοήσεις και συναινέσεις. Τα πανεπιστήμια χρειάζονται μεταρρύθμιση στην κατεύθυνση της βελτίωσης και αναβάθμισης των ακαδημαϊκών τους λειτουργιών. Για να εμπεδωθεί όμως μια μεταρρύθμιση χρειάζονται πανεπιστήμια ανοικτά και σε πλήρη λειτουργία, καθώς και μια ακαδημαϊκή κοινότητα που να επιδιώκει τη συγκεκριμένη αλλαγή. Καμία μεταρρύθμιση δε μπορεί να επιτύχει χωρίς τη συναίνεση και τη συμμετοχή αυτών που πρόκειται να την εφαρμόσουν».
Το μόνο που μπορεί να προσθέσει κανείς είναι: «Δάσκαλε που δίδασκες».
πηγή: protagon;gr
του Γιώργου Λακόπουλου
Την προσεχή εβδομάδα πάει στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Από όποια πλευρά και να δει το σχέδιο της Άννας Διαμαντοπούλου κανείς, δεν μπορεί να μην σημειώσει δυο στοιχεία που το συνοδεύουν.
Πρώτο: είναι μια σαφής απόπειρα πραγματικής αλλαγής στο ελληνικό πανεπιστήμιο –ύστερα από πολλά χρόνια.
Δεύτερο: έχει μαζί του μεγάλες πλειοψηφίες στην κοινωνία και στον ευρύτερο εκπαιδευτικό χώρο, όπως προκύπτει από έρευνες και κείμενα με υπογραφές που δημοσιοποιήθηκαν.
Δεν έχει όμως την πλειοψηφία των εν ενεργεία πρυτάνεων- τυπικών εκπροσώπων του σημερινού Πανεπιστημίου. Οι οποίοι ακολουθούν μέχρι τώρα στάση που έχει στην ούγια το δόγμα της ακινησίας. Τώρα κάνουν ένα βήμα παραπέρα. Κλείνουν το μάτι στην αναταραχή. Ιδού ένα απόσπασμα από την ανακοίνωση που εξέδωσε η πρυτανεία του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
«Η κυρία Διαμαντοπούλου οφείλει να κινηθεί με βάση τις προτάσεις που έχουμε υποβάλει, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτόν τόσο την κοινωνική γαλήνη στα ιδρύματα, όσο και την ομαλή ακαδημαϊκή τους λειτουργία…»
Δηλαδή; Αν η Διαμαντοπούλου δεν αποδεχθεί τις αξιώσεις των πρυτάνεων θα πάρουν φωτιά τα πανεπιστήμια; Πώς το προεξοφλούν αυτό; Οι πρυτάνεις είναι η μόνη ομάδα της πανεπιστημιακής κοινότητας; Και τι είδους διατύπωση είναι αυτή που μοιάζει περισσότερο με απειλή παρά με επιχείρημα; Δηλαδή το μόνο που διασφαλίζει ηρεμία στα πανεπιστήμια είναι να πάρει πίσω το νομοσχέδιο η υπουργός Παιδείας και να το επανακαταθέσει με βάση τις πρυτανικές οδηγίες; Τότε γιατί να μην νομοθετούν απ’ ευθείας οι πρυτάνεις;
Και εν πάση περιπτώσει πόσο απέχουν τα υπονοούμενα που υπάρχουν σε αυτή τη διατύπωση, από τους λόγους της κακοδαιμονίας των ΑΕΙ; Και κυρίως δεν είναι μια διατύπωση η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα ακολουθούν στην ίδια ανακοίνωση; Η οποία αναφέρει:
«Η κρίσιμη ιστορική στιγμή δεν επιδέχεται πολώσεις και οξύνσεις, αλλά επιβάλλει συνεργίες, συνεννοήσεις και συναινέσεις. Τα πανεπιστήμια χρειάζονται μεταρρύθμιση στην κατεύθυνση της βελτίωσης και αναβάθμισης των ακαδημαϊκών τους λειτουργιών. Για να εμπεδωθεί όμως μια μεταρρύθμιση χρειάζονται πανεπιστήμια ανοικτά και σε πλήρη λειτουργία, καθώς και μια ακαδημαϊκή κοινότητα που να επιδιώκει τη συγκεκριμένη αλλαγή. Καμία μεταρρύθμιση δε μπορεί να επιτύχει χωρίς τη συναίνεση και τη συμμετοχή αυτών που πρόκειται να την εφαρμόσουν».
Το μόνο που μπορεί να προσθέσει κανείς είναι: «Δάσκαλε που δίδασκες».
πηγή: protagon;gr
Radical30 World :: Περιεχόμενα :: κλικ > Το Blog/Forum Radical World - Περιεχόμενα :: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΠΑIΔΕΙΑ :: Παιδεία
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Κυρ 06 Μαρ 2016, 12:59 από radical30
» Forsaken-2015 ******
Δευ 22 Φεβ 2016, 10:13 από radical30
» The First Grader *******
Δευ 08 Φεβ 2016, 13:05 από radical30
» Περί των "Κοινών Αγαθών"
Παρ 05 Φεβ 2016, 02:20 από radical30
» Ο δικός μου "χιονάνθρωπος"
Τετ 03 Φεβ 2016, 06:11 από radical30
» Δημήτρης Βαρδαβάς
Τετ 03 Φεβ 2016, 04:52 από radical30
» Η "Νονά"
Σαβ 23 Ιαν 2016, 06:11 από radical30